Založ si blog

DenníkN+matematik Kollár o antigén. testoch HOAX vypustili

16.jan.2021 e.DenníkN.sk hlásal:
Antigénové testovanie v harmaneckých papierňach zlyhalo, ukázalo nereálne vysokú až 46% mieru nákazy. PCR testy 0%
Následné PCR testy nenašli nákazu ani u jedného. Verejné orgány aj iní odborníci to hodnotia ako anomáliu, ktorá nesmie poškodiť dôveru v testovanie.
–> V Harmaneckých papierňach zistili pred minulým víkendom antigénovými testami dramatické čísla o nákaze medzi zamestnancami. Po 4 dňoch sa ukázalo, že to bol blud a poplach odvolali.
–> Najpravdepodobnejším vysvetlením sa javí nejaká veľká chyba pri tomto konkrétnom antigénovom testovaní.
Výsledky testovania zamestnancov harmaneckých papierní však priniesli minulý týždeň šokujúce čísla – antigénové testy označili za pozitívnych až 80 zo 173 otestovaných, t.j. 46%…
Manažéri SHP Harmanec zareagovali cez víkend najlepšie, ako sa už v tej situácii dalo. Pozitívne testovaných poslali do karantény, odporučili im kontrolné testovanie PCR testami na náklady podniku, a so zvyškom približne 500 zamestnancov udržali výrobu v chode. Po 4 dňoch prišiel 2.šok. Z približne 70 ľudí, ktorých preverili aj pomalšími ale presnejšími PCR testami, nebol ako pozitívny vyhodnotený ani jeden.
Vedenie firmy to prekvapilo natoľko, že verejne o novej situácii nehovorilo, len o tom informovalo svojich zamestnancov. Viacerí z nich potom vnútrofiremnú komunikáciu papierní preposlali médiám. Čo presne sa stalo v Harmanci, sa však určite stane minimálne témou pre odborníkov. Aj Úrad Verej.Zdravotníctva už potvrdil, že vie o tom, že 73 ľudí z papierní dostalo behom 4 dní pozitívny výsledok z antigénových a negatívny z PCR testov…
Dôveru štátu i odborníkov antigénové testy majú naďalej
Všetky oslovené inštitúcie a špecialisti reagujú na harmanecký prípad v tom najpodstatnejšom v zásade rovnako – musí ísť o anomáliu, určite kvôli tomu netreba spochybňovať ďalšie používanie antigénových testov alebo testovanie všeobecne.
„Testovanie formou antigénových testov stále považujeme za účinný nástroj pri zachytení infekčných ľudí a to aj v kombinácii následným nariadením povinnej domácej izolácie,“ komentovalo harmanecký prípad ministerstvo zdravotníctva. ÚVZ dopĺňa, že doposiaľ sa vykonali na Slovensku už milióny antigénových testov a to bez akýchkoľvek vážnejších problémov.
„Najhoršie by bolo, ak by preto ľudia prestali dôverovať antigénovým testom…. Presnejšiu sú síce vždy PCR testy, no veľký význam majú v boji voči epidémii aj lacnejšie a rýchlejšie antigénové testy,“ povedal matematik R.Kollár s obavou, že „harmanecké výsledky sa môžu stať zdrojom konšpirácií.“
Matematik doc.Richard Kollár: „Anomália z Harmanca nie je prvou. Sady testov s vykazovaním chybovej pozitivity sa napr. už spätne objavili v Španielsku… V oveľa menšej miere sa podobný prípad objavil aj pri testovaní v bratislavskej Karlovej Vsi. Piatim pracovníkom tamojšieho mestského úradu z antigénových testov vyšiel pozitívny výsledok, no pri následnom PCR testovaní už boli všetci negatívni.“

  • Faktické poznámky: Pri prečítaní týchto riadkov z článku DenníkN.sk som okamžite spozornela a to zo 4 dôvodov:
  • 1.) Overovanie antigénovo-pozitívnych vzoriek následnými PCR testami robil tesne pre Vianocami i primátor Rybníček v Trenčíne, falošná pozitivita im tam vychádzala u menej ako 0,02% z 21-tisíc otestovaných a pred týždňom sa k rovnakému kroku podujal aj prof.Jarčuška pri plošnom testovaní Košíc, ktorému tento jav vychádzal dokonca u 0% z 50-tisíc otestovaných, preto je štatisticky v podstate nemožné, aby pri dodržaní správnej metodiky a rovnakých testoch mali v Harmanci odrazu polovicu testovaných falošne pozitívnych.
  • 2.) HOAX o piatich falošne pozitívnych zamestnancoch vypustila do éteru samotná starostka Karlovej Vsi E.Čahojová, ktorá tesne po 1.kole plošného testovania vyhlásila: „Minulý týždeň ochoreli dvaja naši zamestnanci a boli COVID-19 pozitívni. Ešte pred plošným testovaním sme preventívne antigénovými testami otestovali väčšinu zamestnancov, piati boli pozitívni. Nariadili sme karantény. Následný PCR test ukázal, že všetci piati boli negatívni.“
    Viaceré médiá toto jej vyhlásenie nekriticky šírili, až konečne niekoho napadlo opýtať sa pani starostky, akú značku antigénových testov použili na pretestovanie radnice, keďže týždeň pred plošným testovaním nemali v Karlovej Vsi ešte k dispozícii štátom nakúpené kvalitné antigénové testy od kórejskej firmy SDbiosensor. Vysvitlo, že išlo o úplne iného výrobcu z Číny. Takže pani starostka sa v podstate sťažovala, že „nemecké autá sú malé, hlučné, nevýkonné a smradľavé“ a to iba na základe svojej osobnej skúsenosti s jediným autom nemeckej výroby a síce zhodou okolností autom značky TRABANT 😉
  • 3.) doc.Richard Kollár sa pravidelne do médií vyjadruje k téme testovania (najnovšie už je odborníkom aj na očkovanie) a tento príbeh okolo pani starostky Karlovej Vsi veľmi dobre pozná, preto mi aj zapla kontrolka. Ešte aj dnes bez hanby verejne hlása, že 5 falošne pozitívnych nevzniklo tak, že ich pani starostka z vlastnej iniciatívy v októbri otestovala nekvalitným čínskym šmejdom, ale zavádza verejnosť vytváraním dojmu, že títo zamestnanci radnice boli otestovaní rovnakým kvalitným antigénovým testom, ako použil štát v plošnom testovaní. Inými slovami vytvára falošný dojem, že 5 automobilov, nakúpených starostkou Karlovej Vsi pochádzali z „chybovej série“ značky BMW resp. AUDI, namiesto toho, aby povedal celú pravdu, že to boli produkty z kvalitnej série, akurát značky TRABANT…
  • 4.) V podstate kedykoľvek, keď sa matematik doc.Richard Kollár objaví niekde v médiách treba zbystriť pozornosť, lebo…
    –> 12 dní pred 1.kolom plošného testovania na DenníkN.sk v rozpore s vedeckými štúdiami tvrdil, že na celom Slovensku bude cca 80-tisíc falošne pozitívnych. Vychádzal vtedy z vymysleného „odhadu“ 2% zo všetkých otestovaných
    –> 2 dni pred 1.kolom plošného testovania v tlačenom DenníkN a v rozpore s najnovšími dátami zo 150-tisíc už uskutočnených testov na Orave a v Bardejove tvrdil, že na celom Slovensku bude cca 50-tisíc falošne pozitívnych. Svoj vymyslený „odhad“ dodatočne verejne korigoval z 2% na 1%.
    –> 1 deň po 1.kole plošného testovania v tlačenom denníku SME v príkrom rozpore s dátami 3,6 milióna práve uskutočnených testov tvrdil, že z 38-tisíc pozitívnych výsledkov bola podľa jeho názoru až tretina falošne pozitívnych. Konkrétne hlásal hlúposť o celkovej falošnej pozitivite 0,4% zo všetkých otestovaných, čo bol zjavný nezmysel v okresoch, kde celková pozitivita bola len okolo 0,3% (vrátane celej Bratislavy). Inými slovami povedané: Matematik doc.Richard Kollár PhD. v denníku SME de facto o.i. hlásal, že z 977 pozitívnych výsledkov antigénových testov v meste Bratislava bolo viac ako 1300 falošne pozitívnych. Podobne nezmyselný bol jeho „odhad“ falošnej pozitivity 0,4% pre okresy:
    Revúca (0,27%),
    Rožňava (0,29%),
    Rimavská Sobota (0,42%),
    Veľký Krtíš (0,31%),
    Krupina (0,49%)
    Banská Štiavnica (0,28%),
    Žiar/Hronom (0,41%),
    Piešťany (0,46%),
    Galanta (0,49%),
    Senec (0,48%)… To v posledných menovaných okresoch neboli žiadni nakazení, iba falošne pozitívni? A na strednom Slovensku opäť viac falošne pozitívnych ako celkovo pozitívnych prípadov???
    … Toto bol ten deň, keď matematik doc.Kollár definitívne prekročil rieku Rubikon a dnes si už môže dovoliť verejne povedať prakticky čokoľvek…

Na rozdiel od DenníkN.sk a matematika doc.Richarda Kollára, našiel sa našťastie niekto, kto si VŠETKY FAKTY z tejto kauzy preveril a zhromaždil skôr, ako ich uverejnil…
16.jan.2021 večer Igor Matovič: „AG TESTY (vraj) ZLYHALI
Harmanecké papierne,a.s. sa rozhodli pretestovať zamestnancov AG testami. Najali si súkromnú firmu Event…s.r.o.
Po sociálnych sietiach sa to teraz masívne šíri ako dôkaz toho, že antigénové testy sú úplný šuvix a nepoužiteľné … a vraj sa v Harmanci testovalo tými istými testami ako pri celoplošnom testovaní.
Nuž, PRAVDA je taká, že v Harmanci testovali testami EkoTestCovid od čínskej firmy AssureTech z Hangzhou, ktoré nemajú nič spoločné s testami SDbiosensor používanými pri plošnom testovaní, ktoré majú chybovosť pri určení falošnej pozitivity menej ako 0,3%…“

To samozrejme nesie výrazne inú informačnú hodnotu pre verejnosť, ako paškvil, ktorý si pár hodín predtým vo svojom mobilnom telefóne ako pointu kauzy Harmanec prečítalo 100-tisíce „sledovateľov minútiek“ od DenníkN: … čo patrične takmer okamžite šírili i konšpiračné weby (s citovaním tzv.“seriózneho“ zdroja DenníkN):

Následná korekcia článku už moc nepomohla… Škoda na dezinformačnej scéne už bola napáchaná. Článok svoju úlohu splnil…

. . .

Progresívny jazyk ako ten hadí je rozoklaný

17.okt. I.Matovič oznámil nákup 13 miliónov antigénových testov za účelom plošného testovania
18.okt. DenníkN: „Matematik Richard Kollár varuje, že môže byť podľa neho až 80-tisíc falošne pozitívnych a iba 25-tisíc skutočne pozitívnych, čím by zbytočne až 105-tisíc ľudí skončilo v karanténe…“
DenníkN sa na tento vedecky nepodložený odhad doc.Richarda Kollára opýtal v ten večer I.Matoviča na tlačovke. Ten dôrazne odmietol takúto prehnanú kritiku spoľahlivosti testov a reagoval odhadmi, s ktorými pracovala vláda na základe už uskutočnených vedeckých štúdií: „0,3% zo 4 miliónov testovaných, jednoduchý výpočet na kalkulačke nám dáva 6-krát menej falošne pozitívnych, ako odhaduje matematik Kollár, poprosil by som ho preto, aby aspoň na pár týždňov odložil červené súkno… Plošným testovaním pomocou týchto testov zachytíme možno 30% pozitívnych, ale až 90% prúseru (teda aktuálne najinfekčnejších ľudí)… Vyzývam preto takýchto mudrlantov, aby našli iný spôsob, ako získať zoznam 30-tisíc infekčných ľudí bez pretestovania. Kľudne im tu môžem sľúbiť odmenu 50 miliónov eur, ktoré teraz bez ich riešenia štát zaplatí za nákup antigénových testov…“
Faktická poznámka: O 12 dní neskôr v 1.kole plošného testovania bolo otestovaných 3,625 milióna ľudí, z nich pozitívny test malo 38.359[Pokrač.článku]

Kolíkovej podvod za 30 miliónov odkryl Matovič

17.06.2021

I.Matovič: „My sme si p.Kolíkovú pozvali na poslanecký klub, tam sme jej nadniesli iks otázok. Ja som ešte predtým bol s viacerými ľuďmi aj na ministerstve spravodlivosti, aby sme mali informácie z prvej ruky. A naozaj som už úprimne presvedčený, že podvod pri prenájme a následnej kúpe budovy Zváračského ústavu bol spáchaný za jej účasti.“ M.Vagovič: [...]

Milióny SMER Dubaj vozili za Kaliňáka. Aj za Sakovú?

15.06.2021

Už v novembri 2020 sa počas výpovede Bernarda Slobodníka objavila popri iných dôležitých informáciach i jedna obzvlášť závažná. Tej sa však až nepochopiteľne dlhodobo vyhýbali aj tie spravodajské weby, ktoré o sebe tvrdia, že sa venujú investigatíve. Akoby sa pre Aktuality.sk, DenníkN.sk, SME.sk, tvnoviny.sk (Markíza) z výpovede B.Slobodníka na niekoľko mesiacov [...]

Pfizer = príčina zápalu srdca u mužov do 30r.

02.06.2021

26.apr.2021 pharmaceutical-technology.com: Izraelské ministerstvo zdravotníctva skúma asi 62 prípadov v spojitosti so zápalom srdcového svalu (myokarditídou) u osôb zaočkovaných vakcínou Pfizer-BioNtech, zaznamenaných niekoľko dní po očkovaní. Doteraz nezverejnená správa ministerstva priniesla údaje o vedľajších účinkoch vakcíny od Pfizer-BioNtech, čo vyvolalo obavy z [...]

hranica, repatrianti, karanténa,

Ste v kovidovo rizikovej krajine? Odhalí vás mobil

22.06.2021 09:00

Hygienici sa v súčasnosti dozvedia o krajinách, ktoré cestovateľ navštívil, prostredníctvom mobilných operátorov.

bajkalska-kolona-doprava-buspruh-nestandard1

Na bratislavských cestách sú kolóny, zdržanie dosahuje 15 až 90 minút

22.06.2021 08:40

Najhoršia situácia je v dôsledku obmedzení na diaľnici D2.

telocvik, cvičenie, deti

Telocviku v školách by malo byť viac, žiadajú odborníci

22.06.2021 08:30

Deti by sa mali denne hýbať aspoň hodinu, upozorňuje pediatrička. Odborníci podporujú viac hodín telesnej v školách a lepšie ohodnotenie učiteľov.

koronavírus, vírus

Ako chránia používané vakcíny pred delta mutáciou?

22.06.2021 07:51

Očakávaný príchod mutácie koronavírusu delta (indická) vzbudzuje obavy a otázky, či očkovanie pred ňou chráni.

Mária Benová

Vyštudovala som psychológiu na Trnavskej univerzite. V praxi som sa venovala väzňom a narkomanom. Som vydatá a mám 4 deti. Hrám na klavíri, rada čítam a chodím do prírody. Kandidovala som vo voľbách do NRSR za OĽaNO s č.100. fb.com/PhDr.Maria.Benova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 182
Celková čítanosť: 2307793x
Priemerná čítanosť článkov: 12680x

Autor blogu