Založ si blog

Čižnár: Urobím vám mediálne krytie

20.okt.2017 investigatívny novinár Ján Kuciak napísal: „Ubehlo 44 dní, odkedy som podal na M.Kočnera trestné oznámenie za vyhrážanie na Gen.Prokuratúre. A prípad zrejme ešte ani nemá konkrétny policajt. Ako sa to stalo:
5.sep.2017 sa mi Kočner v telefóne vyhrážal, o.i. tým, že bude zbierať špinu na mňa aj moju rodinu a že dosiahne, že už nikdy nebudem písať.
6.sept.2017 vyšiel článok na Aktuality.sk a ozvala sa mi hovorkyňa G.P. Jana Tökölyová. Bola milá a empatická, povedala, že ak chcem, mám prísť a podať trestné oznámenie.
7.sept.2017 som podal trestné oznámenie na G.P.
A odvtedy nič – len občasná pošta, že G.P. posunula vec na krajskú, že krajská posunula vec na okresnú a tak. Až do pondelka 9.okt., kedy mi volala policajtka z obvodu Staré mesto, že či môžem prísť, že by ma chcela dopočuť. Vravím si, že už bolo na čase. 11.okt. som došiel za pani policajtkou. Už vo dverách mi spomenula, že ďakuje, že som prišiel, ale že to možno bude o jednej otázke: kde som prijal hovor? Mala pravdu, skončili sme po jednej otázke. Vec vyšetrovať nemôže, lebo hovor som prijal v Ružinove. Posunie to teda miestne príslušným kolegom. Dnes som si na pošte prevzal list. Vec konečne presunuli…“

  • Pozn.na okraj: O Kočnerových vyhrážkach Kuciakovi napísalo (i keď iba) zopár novinárov ešte behom 24hodín, odkedy Ján Kuciak zmienený telefonát prijal, vtedajší minister vnútra Robert Kaliňák sa im za to vysmieval.

25.feb.2018 tesne pred polnocou Jána Kuciaka našli vo svojom dome v obci Veľká Mača zastreleného aj so snúbenicou Martinou Kušnírovou.

26.feb.2018 zvolal tlačovku gen.prokurátor Jaromír Čižnár: „Bohužiaľ, bohužiaľ už som videl nejaké brífingy politikov, niektorí majú v tom absolútne jasno, čo bolo motívom tohoto ohavného činu, no my v tom jasno nemáme. Ja som veľmi nerád ale veľmi nerád, keď sa to už dopredu zneužíva, keď sa dopredu vykrikujú veci, ktoré vôbec nie sú potvrdené. A tým pádom sa sťažuje práca nielen prokuratúre ale aj polícii.
Ja vám tu garantujem, že keby sa náhodou preukázalo naozaj to, že tento skutok bol spáchaný v súvislosti s prácou pána nebohého novinára a jeho družky, tak ja tu rozpútam peklo, to vám tu sľubujem, peklo také, že sa urobí všetko pre to do tla, aby sa to objasnilo, pretože nie je možné, aby sme si hovorili, že sme právny a demokratický štát. A toto sa tu deje?
Opakujem, iba vtedy ak sa potvrdí, že tento skutok bol spáchaný v súvislosti s prácou nebohého pána novinára a bohužiaľ aj jeho družky. Takže budú a sú vykonávané už teraz intenzívne opatrenia…
Ale chcem vás touto cestou aj vyzvať, viacerí robíte a skoro väčšina z vás túto prácu a ja si vašu prácu aj vážim aj keď niekedy mám výhrady ale aby za to, že niekto chce informovať o veciach, ktoré sa niekomu nepáčia, tak aby to skončilo takto ako to skončilo, tak toto je absolútne neprípustné a toto sa v tomto štáte diať nemôže. A preto vás vyzývam všetkých ako ste tu, keby ste náhodou mali v súvislosti so svojou prácou, lebo niektorí ste aj mali, čo i len náznaky vydierania a vyhrážania, môžete prísť priamo k nám… Tu máte dvere stále otvorené, pretože to sa musí riešiť hneď.
Ja pokiaľ som tu, hovorím, aj keď mne osobne sa niekedy nepáči, ako niekto niečo napíše, ale to nie je dôvod nato, aby sa tu strieľalo, aby sa tu vraždilo. Potom padáme na úroveň rozvojových krajín a nižšie. Nie sme ani na Malte, nie sme bohužiaľ ani v Rusku, kde strieľajú novinárov, sme na Slovensku, kde sa toto pokiaľ tu budem ja diať nesmie a urobíme všetko preto, aby sa to nedialo.“

Pokračoval 1.námestník G.P. Peter Šufliarsky: „Určite viete, že pán nebohý Ján Kuciak 7.sep.2017 podal trestné oznámenie na G.P. v súvislosti so skutkom, ktorý sa mal stať 5.sep.2017, kde mu malo byť jedným podnikateľom vyhrážané telefonickým spôsobom. Trestné oznámenie bolo 14.sep.2017 postúpené krajskej prokuratúre v Bratislave na ďalší postup. Poverený príslušník Okres.riaditeľstva PZ Bratislava 1…“

Do reči mu skočil Jaromír Čižnár: „Bola tam aj nariadená správová povinnosť, a to svedčí o tom, lebo správová povinnosť je to, že my keď to dáme na nižší stupeň, tak oni sú povinní potom minimálne nás informovať o prvotnom rozhodnutí. A to je dôkaz toho, že my to nepodceňujeme, tak to nepodceňujte ani vy! Ani jeden, lebo keď si to necháte pre seba… tak to nie je dobré, lebo týmto, takýmto – ja neviem ako použiť neslušný výraz – no neviem ho nájsť, ale takýmto ľuďom, ktorí nemajú zábrany, hej, rastie chuť. Rastie chuť v tom, že si budú dovoľovať čím ďalej viac…“

Otázky kládla i Veronika Folentová (DenníkN): „Vy ste už spomenuli tie možné vyhrážky od M.Kočnera, jeho si predvoláte ako podozrivého v tejto veci, beriete ho ako podozrivého?“

Do reči jej skočil Jaromír Čižnár: „Ale ešte raz, počúvate nás? My sme to dali na krajskú prokuratúru a tá rozhodla. V tejto súvislosti spájať p.Kočnera s touto vecou je absolútny nezmysel. Dokonca tieto 2 veci, zatiaľ nemáme tam žiadne pojítko, žeby to súviselo s týmto. To je úplne iná vec, ktorá bola skončená a ktorá bude preskúmaná, ale teraz ja som tu není nikoho obhajca, ale zatiaľ niekoho spájať konkrétneho s touto vraždou je nezmysel a to si nikto ani nedovolí.“

Veronika Folentová (DenníkN): „Vy ste už spomenuli, že novinári sa majú na vás obracať, ale keď sa obrátil na políciu p.Kuciak, trvalo 44 dní, kým mu niekto aspoň dal vyrozumenie, že čo sa bude diať, aby to k niekomu prešlo, nie je to príliš dlhá doba v takýchto veciach, aby to tak dlho riešila polícia podľa vás?“

Jaromír Čižnár: „Sedíte v zlej kancelárii a pýtate sa zlého človeka, je to dlhá doba podľa mňa ale zas na druhej strane to je relatívne dlhá doba, pretože ja neviem, ten spis sme doteraz nevideli. My, keď ho budeme vidieť a keď tam budeme vidieť množstvo úkonov, ktoré boli vykonané, tak možno povieme, že tá doba bola primeraná. Keď tam boli spravené 3 úkony, tak povieme že bola neprimeraná. Ja neviem Vám teraz povedať, lebo spis došiel iba dnes k nám na základe toho, že bola tam tá správová povinnosť a spis bol vyžiadaný k nám. Pokiaľ tam budeme vidieť, že sa tam konalo a trvalo to takú dlhšiu dobu, a robili tam nejaké úkony tak asi tá doba bola primeraná. Ale Pokiaľ tam spravili 2 úkony, tak nebola primeraná. Ale to vám teraz nepoviem bez toho, aby ten spis tu nebol riadne preskúmaný.“

Veronika Folentová (DenníkN): „A kedy to budete mať preskúmané?“

Jaromír Čižnár: „Ja si myslím, že to je otázka týždňa, maximálne.“
. . .

Dávno predtým, v jan.2009 si práve jeden z hrdinov tohoto príbehu M.Kočner v pracovni vtedajšieho gen.prokurátora Dobroslava Trnku na skrytú kameru nahral rozhovor, v ktorom vtedajší minister financií Ján Počiatek (SMER) žiadal gen.prokurátora o pomoc v kauze TIPOS, keď podpísal prevod 480 miliónov korún na účet cyperskej schránkovej firmy Lemikon. D.Trnku požiadal, aby pred novinármi prezetnoval, že „sme urobili všetko, čo bolo v našich siláchVôbec nezáleží na tom, čo je pravda, ale čo povieš…“
Trnka s jeho návrhom súhlasil: „Urobím vám mediálne krytie“. Generálny prokurátor Dobroslav Trnka vtedy bezodkladne zorganizoval naliehavú tlačovku, ktorej podobnosť s vyššie citovanou tlačovkou jeho nástupcu Jaromíra Čižnára (feb.2018) bola dozaista iba čisto náhodná.
. . .

Drahí priatelia,
vedľa gen.prokurátora J.Čižnára v kresle 1.námestníka G.P. sedel prokurátor Peter Šufliarsky… Ten bol spolu s najlepším priateľom M.Lučanským (dnes už) prezidentom PZ SR v minulosti dokázateľne prepletený aj s chápadlami mafie. Písala som o tom pred 4 mesiacmi v článku:

Lučanského človek od Kočnera bol aj pravou rukou Čižnára

V apr.2009 sa mladý ambiciózny prokurátor Peter Šufliarsky uchádzal o funkciu špec.prokurátora. Vtedajší gen.prokurátor Dobroslav Trnka však napokon parlamentu odporučil Dušana Kováčika s tým, že zo Šufliarskeho plánoval urobiť námestníka na GP. Tento zámer nakoniec s odstupom pár rokov zrealizoval až Trnkov nástupca Jaromír Čižnár. Trnka však stihol Šufliarskeho ešte vymenovať za…  [Pokrač.článku]

Ak boli očkované, nie je ich škoda

11.04.2024

Igor Matovič dal status o pohrebe dievčat z Ľubovne a troll bez tváre mu napísal, že ak boli očkované, nie je ich škoda. Hnus. Ale troll menom Chodiaca katastrofa píše s účelom postupne, plíživo v ľuďoch stierať hranice, aby v nich zahlušili citlivosť na informácie, fakty, dobro. Vlastnosti ako ľudskosť, súcit v ľuďoch potierať a vnášať nenávisť, agresiu. Človek, [...]

O Dankovi píše arogantný Bárdy, Matoviča zamlčal

26.02.2024

Šéfredaktor Aktualít sa dnes pustil do Andreja Danka a SNS. Peter Bárdy však všetky fakty čerpal z investigatívnej práce I.Matoviča, ktorému sa nielen, že nepoďakoval za to, že robí za nich náročnú prácu, ale on Igora v celom článku ani len nespomenul. Je Peter Bárdy plagiátor? Posúďte sami: P.Bárdy píše: „Veď kto vie v noci zbúrať semafor, nezavolať [...]

Matovič zjednotil PS+Smer +novinárov cez Šimkovičovú

22.02.2024

Fico aspol radi dávajú Matoviča a jeho hnutie do jednej kopy s progresívcami, s prezidentkou. A všetky liberálne médiá podľa nich vraj píšu v jeho prospech. Už 3roky sa deje presný opak. V Aktuality, SME, DenníkN takmer denne Matoviča doslova šikanovali. A stále to pokračuje. Komentáre v Aktualitách, okrem šéfredaktora Bardyho, pravidelne venuje Matovičovi ešte [...]

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

trump. súd

Muž, ktorý sa zapálil pri súdnej sieni počas procesu s Trumpom, zomrel

20.04.2024 10:37

Muž, údajne zo štátu Florida, rozdával podľa svedkov v parku letáky obsahujúce konšpiračné teórie.

North Korea tensions balistické strely test

Severná Kórea uskutočnila test 'superveľkej' hlavice pre riadenú strelu

20.04.2024 09:47

KĽDR tiež vykonala skúšobný štart protilietadlovej rakety nového typu "Pyoljji-1-2" v Západnom mori.

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Mária Benová

Vyštudovala som psychológiu na Trnavskej univerzite. V praxi som sa venovala väzňom a narkomanom. Som vydatá a mám 4 deti. Hrám na klavíri, rada čítam a chodím do prírody. Kandidovala som vo voľbách do NRSR za OĽaNO s č.100. fb.com/PhDr.Maria.Benova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 215
Celková čítanosť: 2831697x
Priemerná čítanosť článkov: 13171x

Autor blogu